Enkele jaren geleden diverse producten aangeschaft bij badkamer.nl in Soest, waaronder een solid surface bad (+/- 3.000 euro) van het merk Ideavit. De gehele badkamer op advies van badkamer.nl laten installeren door een aan badkamer.nl gelieerd installatiebedrijf. Dit is netjes uitgevoerd en wij hoopte hiermee problemen te voorkomen. Nu is er na enkele jaren een grote scheur / barst ontstaan in ons Solid Surface bad. Hierdoor wordt onder andere het aanzien van het bad en onze badkamer ernstig ontsiert. Aangezien dit binnen de door badkamer gepubliceerde garantievoorwaarden valt, hebben we dit netjes aan badkamer.nl gemeld inclusief foto's en beschrijving van de schade. We waren ervan overtuigd dat het opgelost zou worden. Helaas, na 3 maanden van telefonisch en email contact komt het hierop neer: "Eigen schuld van u als klant , scheur door u zelf veroorzaakt. Onmogelijk dat ons product een dergelijk gebrek kan vertonen". Op mijn verzoek tot persoonlijke visuele inspectie van de schade werd negatief gereageerd. Het advies van badkamer.nl was om met schuurpapier te proberen de scheur te herstellen. Dit is echt onmogelijk!!
Verder hebben wij tegenstrijdige adviezen ontvangen via de email. Badkamer.nl geeft aan dat het geen kwaad kan, de fabrikant (ideavit) daarentegen geeft aan dat directe reparatie noodzakelijk is om onherstelbare schade te voorkomen. Fouten en problemen kunnen voorkomen, jammer echter dat badkamer.nl in deze absoluut GEEN betrouwbare leverancier is. Zodra er aanspraak wordt gedaan op de garantie zoals in de gepubliceerde voorwaarden van badkamer.nl is vastgelegd, wordt al het mogelijke gedaan om onder deze garantie uit te komen. Zelfs het aan badkamer.nl gelieerde installatiebedrijf werd geprobeerd als schuldige aangewezen te worden voor het ontstaan van de schade tijdens de montage.
Wij beraden ons op dit moment in ieder geval op verdere stappen.
Jammer! Voor ons reden om nooit meer iets bij deze winkel aan te schaffen.
Zwakke punten
Garantie afwikkeling